counter create hit

مطالب مرتبط:

رهایی 9 دریانورد خلیج فارس از مرگ

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با کمک شناور ناجی، ۹ سرنشین لنج باری غرق شده در حوالی جزیره خارگ در خلیج فارس از مرگ نجات یافتند.

کشف جسد یک مرد ۳۶ ساله در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف جسد یک مرد ۳۶ ساله در رودخانه خشک شیراز خبر داد.

آقای آشنا! وقت مبهم گویی و کنایه زدن گذشته، یا صریح باشید یا سکوت کنید!

احتمالا آقای آشنا فراموش کرده اند که در کجا و چه روزگاری صحبت می کنیم؟ تجربه بگم بگم های نافرجام گذشته در کنار توسعه ابزارهای ارتباطی این روزها برای دولت ها و مسئولان راهی جز شفاف سازی و صراحت نگذاشته است. آن هم در دولتی که خودش مدعی برخورد صریح و شفاف و رودررو با مرد ...

راه های طبیعی درمان ریزش مو

راه های طبیعی درمان ریزش مو

موهای سرگردان، همه جا هستند! روی میزکارتان، روی بالشتان، و حتی برخی اوقات مسیر فاضلاب حمام را هم می بندند.آنها نه تنها مزاحم و خجالت آورند، بلکه گاهی نشانه ی مشکل بزرگتری هم هستند. ...

وضعیت دریاچه ارومیه در عکس های هوایی

تصاویر زیر وضعیت دریاچه ارومیه را در اوایل سال ۱۳۹۷ ترسیم می کند. این عکس ها از بخش های شمالی و میانی دریاچه ارومیه (روستای گورچین قلعه، روستای قالقاچی، جاده شهید کلانتری) تهیه شده اند. ...

تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام رسان های داخلی «حرام شرعی» است

رسانه کلیک – حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران نظام تاکید کردند: تعرض به امنیت و حریم مردم در شبکه های اجتماعی داخلی حرام شرعی است. به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار ...

لاکچری ترین سوییچ دنیا!

شرکت خودروسازی کونیگزگ از سوئیچی لوکس با قیمتی نجومی برای مدل جدید «آگرا R» پرده برداشت.

ردپای غیرمجازها در بازار ارز

ارز تک نرخی 4200 تومان در حالی شب گذشته توسط دولت به تصویب رسید که ریشه یابی عوامل نوسان بازار ارز نشان می دهد آنچه سبب افزایش نرخ دلار و سایر ارزها شده،ناشی از چند تصمیم اصلاحی بانک مرکزی برای بازار پولی اتفاق افتاده است. ...

کاخ سفید: تصمیم نهایی درباره سوریه اتخاذ نشده است/گزینه های اقدام نظامی آمریکا در سوریه به روایت مقام های پنتاگون/زمینه چینی انگلیس برای اقدام نظامی هماهنگ علیه سوریه

تحولات نگران کننده و حساس سوریه که در چند روز گذشته با اعلام قبلی آمریکا مبنی بر حمله به این کشور وارد مرحله جدیدی شده است؛ جایی که بسیاری از ناظران در انتظار وعده ترامپ برای حمله به سوریه هستند و همزمان نیز نیروهای محور ایران و روسیه نیز در آماده باش کامل به سر می ...

هیچ کشوری جرات تجاوز به خاک ایران را ندارد

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شیروان گفت: دشمنان بدانند نیروهای مسلح ایران هرگز غافگیر نمی شوند و دشمنان جرات تجاوز به ایران را ندارند. ...

علائم کمبود پتاسیم چیست؟

پتاسیم ماده معدنی حیاتی برای بدن است که به عملکرد صحیح ماهیچه قلب کمک می کند.

نینجا 250 cc جدید تهاجمی تر از همیشه است. وارد مدل 2018 موتور سیکلت نینجا

نینجا 250 سی سی جدید، خشن تر از همیشه، معرفی مدل 2018 موتورسیکلت نینجا

مدت کوتاهی پس از ارائه مدل جدید هوندا خودرو GS 250 به تحولات زیادی در ظاهر و ویژگی دیده می شود. کاوازاکی شکست و بدون فرصت نشستن سری جدید نینجا پاسخ به رقیب خود ایرینا کاپیتان. در حالی که به مدت طولانی در شبکه های اجتماعی برای طراحی نسل جدید از نینجا حدس و گمان و جاسوسی عکس از طرح های مختلف منتشر شده و مورد بحث قرار گرفت. اما هیچ یک از این گمانه زنی با حقیقت مطابقت. شرکت کاوازاکی به این شکل در دسترس است در نمایشگاه توکیو در سال 2017, ژاپن و غیره. از سری جدید نینجا 250R (ریس) نشان داد که بازدید کنندگان به این نمایشگاه خواهد بود. با توجه به کاوازاکی ، طراحی شده است که حجم 250 CC آزمون در همان زمان حجم 300 و 400 سی سی. در حال حاضر همچنان در یک بررسی مختصر از نسل جدید سری 2018 نهایی نینجا.   انجین تقویت شدهجای تعجب است که قطعا اجازه می دهد تا نفس خود را دور. مشخصات موتور و نیروی اصطکاک و یک نسل جدید از نینجا است. نینجا 250 سری جدید از یک انجین دو سیلندر فول انژکتور نسل جدید استفاده می‌کند. (جزئیات سیستم انژکتور جدید هنوز اعلام نشده ولی قرار است مجموعه سیستم با استاندارد یورو 4 تولید شود) مهندسین جادوگر کاوازاکی توانسته‌اند از انجین این موتور بیش از 39 اسب بخار قدرت بگیرند و بار دیگر به دنیا ثابت کنند چرا در زمره بهترین‌های موتورسیکلت‌سازی جهان جای دارند. از باب اهمیت این میزان قدرت انجین در نظر داشته باشید که نسل قبلی نینجا 32 اسب بخار نیرو داشت و هوندا سی بی آر 250 با موتورسیکلت جدیدش توانسته بود انجینی با قدرت 38.7 اسب بخار تولید کند و برای نینجا شاخ و شانه‌ای اساسی بکشد. (جهت مطالعه مقاله موتورسیکلت جدید هوندا CBR 250 به این لینک مراجعه کنید). قدرت انجین فعلی نینجا به حدی زیاد است که علیرغم حجم 250 سی‌سی‌اش، مشخصات خروجی‌اش با موتورسیکلت 300 سی‌سی یاماها R3 و موتورسیکلت 400 سی‌سی KTM تقریباً برابر است و یارای رقابت با آنها را دارد! حالا کاواساکی ثابت کرد به سادگی از رقابت باز نمی‌ماند و می‌تواند همچنان قدرتش را به رخ هوندا بکشد. انجین جدید دارای گیربکس شش سرعته بوده و حداکثر گشتاورش معادل 23.5 نیوتون متر است. نوآوری در طراحی ظاهری (زبان طراحی جدید نینجا)طراحی نینجای جدید تغییرات جدی به دنبال داشته و کارشناسان آن را به‌عنوان زبان طراحی جدید خانواده نینجا شناسایی کرده‌اند. پیش از هر چیز چراغ‌های دوقلوی جلو از فرم قبلی خود خارج شده و دو چراغ LED مدرن تا حدی خطی شکل با حاشیه فلاپ ضخیم اخمو، تهاجمی و خشن پیدا کرده‌اند. (فرم کله و چراغ‌ها به‌نوعی الگو گرفته از نینجا اچ 2 است.) دماغه موتورسیکلت شکل آئرودینامیک تری پیدا کرده و زاویه بیشتری دارد و به قول معروف نوک تیز شده که این امر در شکافت و دفع اثر منفی باد مؤثر است. تلق جلو نیز خیلی بزرگتر و بلندتر شده. در حقیقت به یک تلق مناسب ردلاین تبدیل شده درحالی‌که تلق‌های قبلی تناسب چندانی برای ردلاین نداشتند. البته بزرگ شدن تلق به‌هیچ‌وجه در زیبایی فرم موتورسیکلت اثر منفی نداشته و طراحان کاواساکی تناسب اجزا را به‌خوبی حفظ کرده‌اند. شاسی ارتفاع کوتاه‌تری پیدا کرده و فاصله آن از سطح زمین کمتر شده که این به اسپرت تر شدن موتورسیکلت منجر شده. در عین حال اسکلت شاسی تقویت شده و ضخامت استحکام بسیار بیشتری پیدا کرده که در مهار شوک‌های وارده مؤثر است. فرم زین‌های دو تکه، شکل بهتری پیدا کرده و راحتی بیشتر راکبین را به همراه خواهد داشت. کمک‌های تلسکوپی جلو و سوییم آرم عقب فقط اصلاحات جزئی نسبت به نسل قبلی داشته و روان‌تر شده‌اند که مسلماً به‌مانند نسل قبلی کیفیت سواری عالی به همراه دارند. باک 14 لیتری آن برآمدگی و انحنای بیشتری دارد که گویا برای سوپراسپرت کردن استایل ریس موتورسیکلت این کار انجام شده است. ورودی هوای فلاپ و خروجی‌های هوا نیز تغییرات قابل توجهی را داشته‌اند. خروجی هوای گرم فلاپ به وسیله یک خروجی خطی سه دهنه کوچکتر در عین حال با قطر بیشتر انجام می‌شود که هوا را با حجم بیشتری منتقل می‌کند. آینه‌ها فرم چند ضلعی مدرن‌تر و آئرودینامیک تری پیدا کرده‌اند و چراغ عقب نیز با یک مدل جدید فول LED یکپارچه تعویض شده. البته در این بین برخی از مشخصه‌ها ازجمله رکاب و راهنماها تغییراتی را نسبت به نسل قبلی به همراه نداشته‌اند. نکته دیگر اینکه فرمان آن از نوع دوتکه جدید است که زاویه بیشتر و حرفه‌ای‌تری دارد و در میانه آن فضای خالی تعبیه شده که برای کاهش وزن، افزایش استحکام و هدایت‌پذیری بهتر، ابتکار بجایی است. رینگ‌های نینجای جدید نیز از نوع کندویی شکل سابق به یک نوع جدید بسیار خاص 5 پره‌ای تغییر پیدا کرده‌اند. پره‌های رینگ‌ها جدید بسیار باریک و خاص طراحی شده‌اند که حقیقتاً به زیبایی بیشتر آن افزوده است. (احتمالاً برای رینگ‌ها از آلیاژ بسیار مستحکمی بهره گرفته شده باشد) ایمنی، آپشن و تغییرات دیگرصفحه کیلومتر نینجا نسبت به نسل قبلی کاملاً تغییر کرده است. نسل قبلی صفحه نمایشگر کاملاً دیجیتال داشت ولی نسل جدید دوباره به ترکیب مبتکرانه‌ای از دیجیتال و آنالوگ رو آورده. صفحه کیلومتر جدید خیلی زیباست و طراحی بی‌سابقه‌ای دارد. این صفحه کیلومتر کلیه اطلاعات و ارورهای سیستم انژکتور را روی صفحات دیجیتالی به‌صورت هوشمند نمایش می‌دهد ولی دور موتور را به‌صورت آنالوگ (البته با سنسور دیجیتال) نمایش می‌دهد که این مهم در جهت ریس و اسپرت بودن این موتورسیکلت انتخاب بسیار بجایی است و معمولاً برای راکب‌های حرفه‌ای آنالوگ بودن عقربه گاز جذاب‌تر است. در خصوص ایمنی این موتورسیکلت همچنان برای محور جلو از یک دیسک با دو پمپ ترمز ABS و یک دیسک با یک پمپ ABS برای محور عقب بهره می‌برد. کیفیت و قدرت سیستم ترمز آن با توجه به تجربه نسل‌های قبلی کاملاً قابل‌اطمینان هستند. اما سیستم خنک‌کننده نینجا نیز تغییراتی را به همراه داشته و شبکه رادیات آب خنک آن به شکل یک فرم مثلثی کندویی شکل در آمده که در نوع جالب توجه است. (جنس آلیاژ آن هم متفاوت از رادیات های معمولی است) اگزوز نیز دارای یک طرح خروجی جدید با سپر محافظ تغییر یافته است که به نظر می‌رسد اصلاحات جزئی نسبت به نسل قبل دارد. (در مورد صدای آن فعلاً نمی‌توان نظری داد) سیستم کلاچ لغزنده نیز به‌عنوان یکی از آپشن های جدید نینجا 250 عنوان شده است. سخن آخرکمپانی کاواساکی، نینجا 250CC جدیدش را به‌تازگی معرفی کرده و قرار است تولید انبوه آن طی سال 2018 (سال جاری) آغاز شود. احتمالاً در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود آن به کشور عزیزمان ایران نیز خواهیم بود که جایگزین نسل فعلی‌اش خواهد شد. البته در مورد قیمت آن نمی‌توان فعلاً نظری داد چون قیمتی از سوی کمپانی اعلام نشده. (به غیر از تصاویر نمایشگاه توکیو، هنوز تصاویر جدید باکیفیت‌تر یا جزئیات فنی بیشتری هم از آن از طرف کمپانی سازنده منتشر نشده است.) اما نینجای جدید به وضوح از تصاویر محدودش مشخص است که ارتقا کیفیت رنگ، آلیاژ، فایبرگلاس و فیبر کربن بکار رفته در آن افزایش چشمگیری داشته و کیفیت ساخت و قطعات مرغوب‌تری پیدا کرده. همین موضوع در کنار افزایش مشخصات فنی، مسئله افزایش قیمت آن را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. وزن نینجای جدید 167 کیلوگرم است که به خاطر استفاده از آلیاژهای جدید 5 کیلوگرم نسبت به نسل قبلی سبک‌تر شده. همین موضع انتظار شتاب بیشتر و سرعت تاپ اسپید بیشتر برای آن را قطعی خواهد کرد. درهرصورت کاواساکی بار دیگر با معرفی نسل جدید محصولش به رقیب دیرینه‌اش هوندا اعلام جنگ کرده و باید دید در آینده نسل‌های جدید نینجا و CBR در برابر هم چه خواهند کرد و کدام‌یک برتری مهندسی و تکنولوژی خود را به رخ دیگری می‌کشد… نویسنده: احمد جمشیدی