counter create hit

مطالب مرتبط:

راهبرد امروز سینمای غرب، مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی است

ساعت: 09:11 منتشر شده در مورخ: 1396/11/27 شناسه خبر: 1313646 کارشناس و منتقد مطرح سینما تصریح کرد: راهبر ...

مدیرانی که در سینما «اپوزیسیون» شدند

مدیرانی که در سینما «اپوزیسیون» شدند

به گزارش جهان نیوز، سیدضیاءالدین دری، کارگردان سریال «کیف انگلیسی» در گفت وگو با تازه ترین شماره ماهنامه «نزدیک» درباره انتخاب فیلم های جشنواره فجر گفت: در انتخاب ها کاملاً اعمال نفوذ، سلیقه شخصی، حب و بغض و غرض و مرض هست. اما اگر اینجا جشنواره فجر است، پس باید فیلم ها ...

تعدادی از اهداکنندگان اسکار ۲۰۱۸ معرفی شدند

تعدادی از اهداکنندگان اسکار ۲۰۱۸ معرفی شدند

خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی: مارگوت رابی، چادویک بوزمن، وایولا دیویس از جمله چهره‌هایی هستند که در مراسم اسکار ۲۰۱۸ برای اهدای جوایز روی سن می‌روند.     مایکل دی لوکا و جنیفر تاد تهیه‌کنندگان اسکار اعلام کردند ماهرشا علی، چادویک بوزمن، وایولا د ...

مادر شهیدی که کامبیز دیرباز را حیران کرد+عکس

به گزارش جهان نیوز، کامبیز دیرباز بازیگر سینما و تلوزیون با انتشار عکسی از دیدار یک مادر و فرزند شهیدش بعد از 29 سال که به تازه گی تفحص شده است، در اینستاگرام خود نوشت: روحت اینجاست، ایستاده رو به روی من، و من بر جای مانده ام حیران در تو.   دیدار مادر با ...

گناه این «ابراهیم» نیز بت ‏شکنی است

گناه این «ابراهیم» نیز بت ‏شکنی است

به گزارش جهان نیوز، عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در یادداشتی نوشت: کمتر در تاریخ مکتوب یا به تصویر در آمده، قساوت و خشونت کشورهای سردمدار سرمایه ‏داری، در معرض قضاوت در آمده است.چنین رویه‏ ای آیا به این دلیل است که آنان بدون تج ...

خدمتی که تلویزیون به فیلم های آقازاده ها کرد!

خدمتی که تلویزیون به فیلم‌های آقازاده‌ها کرد!

فیلم های انسان دوستانه جایزه بردند

ساعت: 14:18 منتشر شده در مورخ: 1396/11/28 شناسه خبر: 1314491 برندگان جایزه انسان‌دوستی در مراسمی که دیشب ۱۶ فوری ...

از ردپای امارات در پرونده جاسوسی کاووس سیدامامی تا تشدید بارش های تهران/ پربازدیدهای ۲۸ بهمن

در سرویس سیاست، ردپای امارات در پرونده جاسوسی کاووس سید امامی نظر کاربران را به خود جلب کرد. هم‌دردی سیاسیون با احمد توکلی داغدار برای بسیاری جالب بود. واکنش لاریجانی به اصرار قاضی‌پور بر طرح سوال از روحانی، مورد توجه کاربران قرار گرفت. در سرویس ا ...

خبر انتقال موزه هنرهای معاصر به میراث فرهنگی تکذیب شد/علاقمندی میراثی‌ها همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی انتشار بیانیه‌ای که شورای هماهنگی انجمن‌های تجسمی کشور صبح دیروز (28 بهمن‌ماه)، مبنی بر انتقال موزه‌ی هنرهای معاصر، انتقال مدیریت و نظارت بر گالری‌های هنری، حراج‌ها و دیگر موزه‌های هنر ...

حدیث روز/ اندوه جانکاه امیرالمومنین(ع) هنگام دفن حضرت زهرا(س)

مشرق- این سخن از حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام روایت شده که هنگام به خاک سپردن سیده زنان، فاطمه (علیهما السلام) بر سر قبر رسول اللّه (ص)، چنانکه گویی با او راز می گوید، بیان داشته است: سلام بر تو، ای پیامبر خدا. سلام من و دخترت که اکنون در کنار ت ...

اندوه امیرالمومنین(ع)هنگام دفن حضرت زهرا(س)

اندوه امیرالمومنین(ع)هنگام دفن حضرت زهرا(س)

به گزارش جهان نیوز، این سخن از حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام روایت شده که هنگام به خاک سپردن سیده زنان، فاطمه (علیهما السلام) بر سر قبر رسول اللّه (ص)، چنانکه گویی با او راز می گوید، بیان داشته است: سلام بر تو، ای پیامبر خدا. سلام من و دخترت که اکنون در ...

سهم ناچیز نیم میلیون ناشنوا از سینمای ایران

سهم ناشنوایان از سینما و تلویزیونتلویزیون به عنوان رسانه ملی در دهه 70 برای نخستین بار تصمیم گرفت امکانی برای ترجمه به زبان اشاره را برای ناشنوایان فراهم کند. از همان زمان باکس کوچکی در گوشه سمت چپ تلویزیون تعبیه شد و اخبا ...

اکران نوروزی «خرگیوش»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولين ساخته بلند سينمايی مانی باغبانی به تهيه‌كنندگی حبيب اسماعيلی كه كمدی متفاوتی است يكی از گزينه‌های اكران نوروزی رسانه فيلمسازان است. «خرگيوش» كه مدتی پيش پروانه نمايش گرفته و پخش آن بر عهده رسانه فيلمسازان است، يكي از گزينه‌های ...

فیلمبرداری بخش رئال «حماسه آرش کمانگیر» به زودی تمام می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا آزادی با اشاره به آخرین وضعیت فیلم سینمایی «آرش کمانگیر» که ساخت آن را برعهده دارد، گفت: این پروژه به دلیل اینکه در ۲ بخش رئال و انیمیشن ساخته می شود، مدت زمان تولید آن طولانی است. وی ادامه د ...

سینماها دوشنبه از ساعت ۱۸ تعطیل می شوند/ بازگشایی از چهارشنبه

ساعت: 15:21 منتشر شده در مورخ: 1396/11/29 شناسه خبر: 1315209 سینماهای سراسر کشور از ساعت ۱۸ روز دوشنبه ...

پرتره شهدا در «آینه های بی زنگار» می نشیند/ خانواده شهدا می آیند

ساعت: 15:40 منتشر شده در مورخ: 1396/11/29 شناسه خبر: 1315231 نمایشگاه نقاشی و طراحی «آینه های بی زنگار» ...

طلسم اسکار نگرفتن راجر دیکنز می شکند؟

طلسم اسکار نگرفتن راجر دیکنز می شکند؟

دنیای تصویر: جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا به «بلید رانر 2049» داده شد.    

خبرهای غیر رسمی از پیدا شدن لاشه هواپیما/ اعزام پهپاد به محل حادثه

احتمال سقوط هواپیمای یاسوج در نقطه‌ای دیگر غیر از پادنا نماینده مردم سمیرم به تشریح آخرین وضعیت جستجوی هواپیمای ATR پرداخت و از احتمال سقوط آن در نقطه ای غیر از پادنا در سمیرم خبر داد.اصغر سلیمی با اشاره به شرایط بد جوی گفت: مت ...

Richard Wagner; آهنگساز و نویسنده از عشق و جنگ

ریشارد واگنر؛ آهنگساز و نویسنده عاشق پیشه

بالا: Richard Wagner موسیقی بدون, تئاتر کارگردان و نویسنده یکی از غیر آهنگسازان سبک رمانتیک در موسیقی از آلمان است. یک گروه از منطقه واگنر در علاوه بر این به ۱۱۳ اثر از موسیقی در پس زمینه های پورنو, اپرا آهنگ است. سونات و سمفونی ۱۶ جلد کتاب در زمینه تئوری موسیقی و ادبیات و سیاست است. او گفت که دولت حامیان و مخالفان است. موسیقی نشان دهنده سده نوزدهم به اوج که در آن کلمات و موسیقی بهترین راه برای درهم زندگی است. واگنر ملودی است. پایه اصلی موسیقی یکپارچهسازی با سیستمعامل با او و پس از او هماهنگی اصلی بیان هر حساب (از جمله ید حدی است که بحث در مورد "تریستان" هر موسیقی که به عنوان واگنر اپرای "تریستان و Isolde" پسند. پس از پایان زمین است. آغاز كار و جوانی ريشارد واگنر در ۲۲ مه ۱۸۱۳ در شهر لايپزيگ در شرق آلمان زاده شد. او فرزند نهم خانواده بود. سال تولدش سال جنگ و شكست ناپلئون بناپارت در مقابل آلمان و روسيه بود. در شش ماهگی پدر و در ۷ سالگی ناپدری مهربانش لودويگ گاير را از دست داد و از آن پس كشيش هنردوستی به نام وتسل Wetzel چند سالی تربيت او را به عهده گرفت. بدين ترتيب واگنر هنر را از خانواده به ارث نبرد. شايد همين دليل برجستگی كار او در اپرا و موسيقی دراماتيك يا حتی موسيقی تئاترال باشد در حاليكه او ترانه ها، مارش ها و قطعاتی برای پيانو نيز ساخته است. همسر دومش كوزيما كه دختر آهنگساز بنام آن زمان فرانتس ليست و خود پيانيست چيره دستی بود، نوشته كه ريشارد واگنر برای آفرينش يك قطعه، همواره نيازمند تجسم تصوير مشخص يك صحنه بوده است. او هرگز نمی توانسته موسيقی مجرد يا "هنر برای هنر" بيافريند. واگنر از تربيت موسيقايی در كودكی و آموزش بلندمدت آكادميك اين فن در دانشگاه محروم بود. شايد به همين دليل با ساختن آثار پرطمطراق همواره در پی جبران اين كمبود می گشت. او نخست خود سروده های اپراهايش را می ساخت و سپس برای صحنه های مشخص، آهنگ هايی می نوشت. هنگامی كه ریشارد واگنر در ۱۸ سالگی به مدرسه ی عالی موسيقی لايپزيگ راه يافت، هنگامه ی شورش ها و انقلاب های شهروندان آلمان عليه فئودال ها و نظم پيشين، در اوج خود بود. تأثير جنبش دموكراتيك وحدت خواهان آلمان كه در سال ۱۸۴۸ به اوج خود رسيد، بر واگنر و كارهايش چنان ژرف بود كه شايد بتوان شهرت و اعتبار او را مديون اين جنبش دانست. فرار به سوئیس در سال ۱۸۴۹ واگنر در شهر درسدن در شرق آلمان می زيست و به همراه روشنفكران انقلابی می كوشيد در راه برچيدن نظام پوسيده ، گام هايی بردارد. هرچند او مانند برخی روشنفكران همشهری اش مستقيما به نيروهای نظامی انقلابی نپيوست، ولی به اتهام تحريك مردم و برهم زدن نظم عمومی تحت پيگرد قرار گرفت و به سوئيس گريخت. تأثير اين جنبش در آثار و كارهای واگنر تنها در اپرای بلند "حلقه ی نيبلونگن" كه به موضوع افول نظام اشرافی در سده های ميانه و غروب و نابودی خدايان پرداخته محدود نمی شود. اين تأثير حتا در ساختمان تئاتر خصوصی كه او در شهر بايرويت Bayreuth در جنوب آلمان برای اجرای سالانه ی كارهای خود با عنوان "فستيوال بايرويت" برپا ساخت نيز آشكار است. هدف واگنر اين بود كه در ساختمان اين تئاتر خبری از لوژهای ويژه و صندلی های رديف اول و دوم نباشد بلكه همه دايره وار در يك سطح بنشينند. بماند كه اين فستيوال جايگاه و پايگاهی در مردم عادی پيدا نكرد و همواره محل تجمع دولتمردان و ثروتمندان و برگزيدگان سياسی و فرهنگی باقی ماند. تقليد و استقلال هنری واگنر نخستين آثار موسيقی اش كه قطعه هايی برای پيانو و كم و بيش تقليدهايی از فرانتس شوبرت و بتهوون بودند را در ۱۹ سالگی و زير سرپرستی نخستين استادش تئودور واينليش نوشت و اجرا كرد. اما بذر برخی از آثار مستقل بعدی او مانند "پيش درآمد لهستانی" كه زير تأثير جنگ های لهستان عليه روسيه و آشنايی با يك اشراف زاده ی لهستانی ساخته شدند، در همين زمان پاشيده شد. آفرينش تنها سمفونی اش "سمفونی در دو ماژور" را نيز در همين سال ها يعنی از نوزده سالگی آغاز كرد كه آن هم تقليدی از بتهوون و هايدن بود. در آستانه ی بيست سالگی بود كه بازيگری برادرش در تئاتری در لايپزيگ او را به فكر ساختن اپرا و آفرينش نخستين درام موسيقايی وی di feen يعنی "پريان" انداخت. در سال ۱۸۴۷ واگنر بود كه برای نخستين بار، مقاله ای درباره ی رهبری اركستر نوشت و سبك نوی در اين زمينه بنا نهاد كه در آن رهبر افزون بر عصای خود با حركات و سكنات چهره، اركستر را هدايت می كند. واگنر و يهودی ستيزی ریشارد واگنر۳۷ ساله بود كه در اوت ۱۸۵۰ بحث انگيزترين مقاله ی خود "يهوديت در موسيقی" را در "مجله ی موسيقی نو" منتشر و بدين ترتيب به انديشه های آزاديخواهانه ی خود پشت كرد. گفتنی است كه در سده ی نوزدهم يهودی ستيزی بیشتر جنبه نظری داشت و هنوز ابعاد عملی جنایت کارانه مانند دوران نازی ها را به خود نگرفته بود. یهودی ستیزان چپ و راست آزادانه در اين زمينه داد سخن می دادند و حتا ماركس در نوشتار "مسأله ی يهوديان" به عنوان انتقاد از قوم خود خدای يهوديان را پول و خدای جهان را خدای يهود، قلمداد می كند. در چنين جوی است كه واگنر نيز انديشه های يهودی ستيزانه ی خود را آشكار می سازد و ادعا می كند كه "يهودی تا زمانی سروری می كند كه نيروی تلاش و كوشش ما را پول تعيين كند". بدين ترتيب واگنر ماركس را دستاويز انديشه های خود قرار می دهد تا ديدگاه اش از او گذر كند و به يهودی ستيزی بيمارگونه تبديل شود. هيتلر در يكی از سخنرانی هايش واگنر را سرمشق خود دانسته بود. تاريخدانان بسياری واگنر را در كسب اعتبار نازی ها در ميان مردم آلمان مسئول می دانند. از سوی ديگر ريشارد واگنر در جوانی يار و همنشين ميخائيل باكونين بانی آنارشيسم و گئورگ هروگ Herweg هموند كارل ماركس بود و از اين دو شخصيت تأثير بسيار پذيرفت. در زمان سالخوردگی نيز او همواره بر ضد حكومت های مركزی داد سخن می داد و اصولا با نهادهای متمركز ميانه ای نداشت. شايد بتوان واگنر را به عنوان فرزند دست راستی زمان خود يهودی ستيز شمرد، اما شايد زياده روی باشد اگر او را سرمشق و فراهم ساز ناسيونال سوسياليسم و جنايات هيتلری بدانيم. به نوشته ی واگنر شناس بنام آمريكايی پروفسور واينر، ريشارد واگنر بی گمان در آثار خود نيز يهودی ستيز است. آثار واگنر در زمان نازی ها بيش از هر آهنگساز ديگر از رسانه ها پخش می شدند اما همان ها اپرای "پارسيوال" او را به علت گرايش های صلحجويانه ی مضمون آن، ممنوع اعلام كردند. پيش به سوی شهرت واگنر در سال ۱۸۵۰ از فرانس ليست آهنگساز و پيانونواز سرآمد اتريشی - مجاری خواست اپرای "لوهنگرين" او را به روی صحنه آورد. ليست با آماده سازی و اجرای اين اپرا در شهر وايمار با حضور سرشناسان هنر و سياست، واگنر را در جهان هنر آن روزگار مطرح ساخت. "لوهنگرين" هنرمند نابغه ی تنهايی است در محيطی نابسامان. او نيازمند احترام نيست بلكه مشتاق عشق است. "لوهنگرين" شناخته ترين اپرای واگنر است. آميزه ايست از جنبه های عادی و زمينی با سويه های والای آسمانی. اين اثر چنان در جامعه ی فرهنگی آلمان جا افتاده كه آلمانی ها گاه امروز هم به جای "ای خدا" به نشان شگفتی، با الهام از اپرای "لوهنگرين" می گويند: «mein lieber Schwan) يعنی "ای قوی عزيز". زندگی خصوصی و آخرين سال ها این آهنگساز برجسته آلمانی ۲۳ ساله بود كه برای نخستين بار با هنرپيشه ای به نام مينا پلانر ازدواج كرد . او اوپرای "تريستان و ايزولده" را به ماتهيلده وزندونك Wesendonk و چند اثر گوناگونش را به همسر بعدی اش كوزيما فن بولو Cosima von Buehlow پيشكش كرد. زندگی خصوصی اش در عشق های كوتاه و بلندمدت و تماس با برگزيدگان زمان می گذشت. برای نمونه چنان در دل پادشاه ايالت باواريا لودويگ جا باز كرده بود كه لودويگ در ۲۰ سال آخر زندگی آهنگساز، هزينه های كلانی از صندوق عمومی صرف او و اجرای آثارش كرد. ۶۳ ساله بود كه با كمك پادشاه لودويگ ملكی در شهر بايرويت خريد. از آن پس "فيستوال بايرويت" كه در اصل اجرای سالانه ی آثار خودش بود را در تالار تئاتر آن ملك برگزار كرد. ريشارد واگنر در روز ۱۳ فوريه ی ۱۸۸۳ ميلادی هنگامی كه مشغول نوشتن مقاله ی "زنانگی در آدمی" بود، در بايرويت درگذشت اما بحث و مجادله درباره ی زندگی و آثار پر شر و شورش هنوز همانند زمان خودش ادامه دارد.