counter create hit

مطالب مرتبط:

روزنامه معروف راز بزرگ بازیگر مرد را برملا کرد

جفری راش بازیگر استرالیایی برنده اسکار بعد از انتشار مقاله نشریه «تلگراف» مبنی بر اتهام بدرفتاری، عملا زمین گیر شده است.

نجفی: شهردارِ یک شهر بزرگ اروپایی می شوم!

نجفی در پایان در پاسخ به این سوال که شما بعد از شهرداری چه مسئولیتی را قبول می کنید، به شوخی خاطرنشان کرد: اعلام کردند چند شهر بزرگ اروپایی شهردار کم دارد و من احتمالا به آن جا می روم! ...

حضور عربستان در جشنواره فیلم کن برای اولین بار!

عربستان سعودی قصد دارد برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن حضور یابد.

نمایشگاه های هنری پایتخت دردهه سوم فروردین ۹۷

نمایشگاه های هنری پایتخت دردهه سوم فروردین ۹۷

به گزارش جهان نیوز، در دهه سوم فروردین ماه که ایام تعطیلات سال جدید به طور کامل پایان یافته و هر یک از افراد فعالیت های جدی خود را از سر گرفته اند، نگارخانه های شهر نیز با رویکردی متفاوت تر از گذشته در حال رسیدگی به امور نمایشگاهی و ساماندهی تقاضای هنرمندان مبنی ...

کابینه انگلیس امروز درباره سوریه تصمیم می گیرد

نخست وزیر انگلیس امروز (پنجشنبه) نشستی فوق العاده با وزرای کابینه درباره تحولات سوریه خواهد داشت گزارش رسانه ها حاکی از آن است که نتیجه این رایزنی به مداخله نظامی لندن در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی در سوریه منجر خواهد شد. ...

اوج  مصائب  ائمه در دوره امامت امام کاظم(ع) بود

اوج مصائب ائمه در دوره امامت امام کاظم(ع) بود

به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی ثمری سخنران و کارشناس امور دینی، در خصوص شهادت، صبوری و سیره حضرت موسی کاظم (ع) گفت: موسی کاظم (ع) امام بزرگواری است که وارث غم ها و مصائب بسیاری در دوران امامت خود به جهت فشارهای حکومت زمانه خود بود. بعد از وا ...

قلب سلیم چه ویژگی هایی دارد؟

قلب سلیم چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش جهان نیوز، در قرآن کریم در خصوص ویژگی های قلب سلیم آمده است: خَت َمَ اللهُ علی قُلُوبهم و عَلَی سمعهم و علی ابصَارِهم وغِشاوةٌ و لَهُم عَذَاب عظیمٌ. (بقره ، 7). خداوند بر دلها و بر گوش آنان مهر زده است و در برابر چشمانشان پرده ای است و برای آن ...

عطوان: ترامپ به دنبال قدرت از دست رفته است

'عبدالباری عطوان' تحلیلگر مسایل عرب در واکنش به تهدیدهای موشکی آمریکا علیه سوریه معتقد است که 'دونالد ترامپ' می خواهد قدرت نمایی کند تا شکست خود را در منطقه به نحوی جبران کند. ...

محبوس شدن دو کارگر در بالابر

دو کارگر افغان که در بالابر مغازه گیر کرده بودند، علی رغم تلاش آتش نشان ها به دلیل جراحات وارده فوت کردند.

نکوداشت «رضا برجی» در دومین شب وصل

دومین برنامه «شب وصل» ویژه نکوداشت «رضا برجی» عکاس و مستندساز برگزار می شود.

روایت حجت الاسلام قرائتی درباره داستانی عبرت آموز از سیره امام کاظم (ع) +فیلم

بُشر بن حافی زمانی که متوجه شد امام کاظم (ع) از مراسم پایکوبی او ناراحت است، پای برهنه به سوی حضرت دوید.

ایران: فرانسه تحت تاثیر عربستان قرار نگیرد

بهرام قاسمی گفت: از فرانسه به عنوان یکی از اعضاء ۱+۵ انتظار نمی رود تحت تاثیر القائات و اتهامات تکراری و سراسر دروغ عربستان قرار گیرد.

موضع روسیه در قبال حمله به سوریه جدی است

در حالی که اظهارات متفاوت اما با ماهیت مشترکی تاکنون از سوی مقامات عالی رتبه سیاسی و نظامی روسیه درباره هرگونه حمله ای به سوریه مطرح شده است، نکته قابل توجه در این اظهارات جدی بودن مسکو در رویکرد خود در قبال دمشق است. ...

اعزام تیم حقیقت یاب سازمان منع سلاح شیمیایی به سوریه

سازمان منع سلاح های شیمیایی امروز (پنج شنبه) اعلام کرد، این سازمان یک تیم حقیقت یاب خود را به سوریه اعزام کرده است.

صالحی: اندکی تورم در ازای رشد اقتصادی لازم است

یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت:« اقتصادهایی که روبه جلو حرکت می کنند نیاز به تورم مصنوعی دارند که در گرو فشاری است که دولت به بازار وارد می کند.» ...

روسیه، توئیت ترامپ را به سخره گرفت

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به توئیت جدید رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود دولتش تروریسم در سوریه را نابود کرد، به کنایه گفت: «هنوز دنیا بابت عراق درحال تشکر از آمریکاست.» ...

امیر پوردستان: دشمنان جرئت تجاوز به ایران را ندارند

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شیروان گفت: دشمنان بدانند نیروهای مسلح ایران هرگز غافلگیر نمی شوند و دشمنان جرئت تجاوز به ایران را ندارند. ...

جهانگیری: کسی حق ندارد به انتخاب سپنتا نیکنام، بی احترامی کند

ماجرای ممانعت از عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد به اجلاس عمومی شورای عالی استان ها نیز کشیده شد. معاون اول روحانی در این اجلاس از عضویت نیکنام در شورای شهر یزد دفاع کرد. ...

Richard Wagner; آهنگساز و نویسنده از عشق و جنگ

ریشارد واگنر؛ آهنگساز و نویسنده عاشق پیشه

بالا: Richard Wagner موسیقی بدون, تئاتر کارگردان و نویسنده یکی از غیر آهنگسازان سبک رمانتیک در موسیقی از آلمان است. یک گروه از منطقه واگنر در علاوه بر این به ۱۱۳ اثر از موسیقی در پس زمینه های پورنو, اپرا آهنگ است. سونات و سمفونی ۱۶ جلد کتاب در زمینه تئوری موسیقی و ادبیات و سیاست است. او گفت که دولت حامیان و مخالفان است. موسیقی نشان دهنده سده نوزدهم به اوج که در آن کلمات و موسیقی بهترین راه برای درهم زندگی است. واگنر ملودی است. پایه اصلی موسیقی یکپارچهسازی با سیستمعامل با او و پس از او هماهنگی اصلی بیان هر حساب (از جمله ید حدی است که بحث در مورد "تریستان" هر موسیقی که به عنوان واگنر اپرای "تریستان و Isolde" پسند. پس از پایان زمین است. آغاز كار و جوانی ريشارد واگنر در ۲۲ مه ۱۸۱۳ در شهر لايپزيگ در شرق آلمان زاده شد. او فرزند نهم خانواده بود. سال تولدش سال جنگ و شكست ناپلئون بناپارت در مقابل آلمان و روسيه بود. در شش ماهگی پدر و در ۷ سالگی ناپدری مهربانش لودويگ گاير را از دست داد و از آن پس كشيش هنردوستی به نام وتسل Wetzel چند سالی تربيت او را به عهده گرفت. بدين ترتيب واگنر هنر را از خانواده به ارث نبرد. شايد همين دليل برجستگی كار او در اپرا و موسيقی دراماتيك يا حتی موسيقی تئاترال باشد در حاليكه او ترانه ها، مارش ها و قطعاتی برای پيانو نيز ساخته است. همسر دومش كوزيما كه دختر آهنگساز بنام آن زمان فرانتس ليست و خود پيانيست چيره دستی بود، نوشته كه ريشارد واگنر برای آفرينش يك قطعه، همواره نيازمند تجسم تصوير مشخص يك صحنه بوده است. او هرگز نمی توانسته موسيقی مجرد يا "هنر برای هنر" بيافريند. واگنر از تربيت موسيقايی در كودكی و آموزش بلندمدت آكادميك اين فن در دانشگاه محروم بود. شايد به همين دليل با ساختن آثار پرطمطراق همواره در پی جبران اين كمبود می گشت. او نخست خود سروده های اپراهايش را می ساخت و سپس برای صحنه های مشخص، آهنگ هايی می نوشت. هنگامی كه ریشارد واگنر در ۱۸ سالگی به مدرسه ی عالی موسيقی لايپزيگ راه يافت، هنگامه ی شورش ها و انقلاب های شهروندان آلمان عليه فئودال ها و نظم پيشين، در اوج خود بود. تأثير جنبش دموكراتيك وحدت خواهان آلمان كه در سال ۱۸۴۸ به اوج خود رسيد، بر واگنر و كارهايش چنان ژرف بود كه شايد بتوان شهرت و اعتبار او را مديون اين جنبش دانست. فرار به سوئیس در سال ۱۸۴۹ واگنر در شهر درسدن در شرق آلمان می زيست و به همراه روشنفكران انقلابی می كوشيد در راه برچيدن نظام پوسيده ، گام هايی بردارد. هرچند او مانند برخی روشنفكران همشهری اش مستقيما به نيروهای نظامی انقلابی نپيوست، ولی به اتهام تحريك مردم و برهم زدن نظم عمومی تحت پيگرد قرار گرفت و به سوئيس گريخت. تأثير اين جنبش در آثار و كارهای واگنر تنها در اپرای بلند "حلقه ی نيبلونگن" كه به موضوع افول نظام اشرافی در سده های ميانه و غروب و نابودی خدايان پرداخته محدود نمی شود. اين تأثير حتا در ساختمان تئاتر خصوصی كه او در شهر بايرويت Bayreuth در جنوب آلمان برای اجرای سالانه ی كارهای خود با عنوان "فستيوال بايرويت" برپا ساخت نيز آشكار است. هدف واگنر اين بود كه در ساختمان اين تئاتر خبری از لوژهای ويژه و صندلی های رديف اول و دوم نباشد بلكه همه دايره وار در يك سطح بنشينند. بماند كه اين فستيوال جايگاه و پايگاهی در مردم عادی پيدا نكرد و همواره محل تجمع دولتمردان و ثروتمندان و برگزيدگان سياسی و فرهنگی باقی ماند. تقليد و استقلال هنری واگنر نخستين آثار موسيقی اش كه قطعه هايی برای پيانو و كم و بيش تقليدهايی از فرانتس شوبرت و بتهوون بودند را در ۱۹ سالگی و زير سرپرستی نخستين استادش تئودور واينليش نوشت و اجرا كرد. اما بذر برخی از آثار مستقل بعدی او مانند "پيش درآمد لهستانی" كه زير تأثير جنگ های لهستان عليه روسيه و آشنايی با يك اشراف زاده ی لهستانی ساخته شدند، در همين زمان پاشيده شد. آفرينش تنها سمفونی اش "سمفونی در دو ماژور" را نيز در همين سال ها يعنی از نوزده سالگی آغاز كرد كه آن هم تقليدی از بتهوون و هايدن بود. در آستانه ی بيست سالگی بود كه بازيگری برادرش در تئاتری در لايپزيگ او را به فكر ساختن اپرا و آفرينش نخستين درام موسيقايی وی di feen يعنی "پريان" انداخت. در سال ۱۸۴۷ واگنر بود كه برای نخستين بار، مقاله ای درباره ی رهبری اركستر نوشت و سبك نوی در اين زمينه بنا نهاد كه در آن رهبر افزون بر عصای خود با حركات و سكنات چهره، اركستر را هدايت می كند. واگنر و يهودی ستيزی ریشارد واگنر۳۷ ساله بود كه در اوت ۱۸۵۰ بحث انگيزترين مقاله ی خود "يهوديت در موسيقی" را در "مجله ی موسيقی نو" منتشر و بدين ترتيب به انديشه های آزاديخواهانه ی خود پشت كرد. گفتنی است كه در سده ی نوزدهم يهودی ستيزی بیشتر جنبه نظری داشت و هنوز ابعاد عملی جنایت کارانه مانند دوران نازی ها را به خود نگرفته بود. یهودی ستیزان چپ و راست آزادانه در اين زمينه داد سخن می دادند و حتا ماركس در نوشتار "مسأله ی يهوديان" به عنوان انتقاد از قوم خود خدای يهوديان را پول و خدای جهان را خدای يهود، قلمداد می كند. در چنين جوی است كه واگنر نيز انديشه های يهودی ستيزانه ی خود را آشكار می سازد و ادعا می كند كه "يهودی تا زمانی سروری می كند كه نيروی تلاش و كوشش ما را پول تعيين كند". بدين ترتيب واگنر ماركس را دستاويز انديشه های خود قرار می دهد تا ديدگاه اش از او گذر كند و به يهودی ستيزی بيمارگونه تبديل شود. هيتلر در يكی از سخنرانی هايش واگنر را سرمشق خود دانسته بود. تاريخدانان بسياری واگنر را در كسب اعتبار نازی ها در ميان مردم آلمان مسئول می دانند. از سوی ديگر ريشارد واگنر در جوانی يار و همنشين ميخائيل باكونين بانی آنارشيسم و گئورگ هروگ Herweg هموند كارل ماركس بود و از اين دو شخصيت تأثير بسيار پذيرفت. در زمان سالخوردگی نيز او همواره بر ضد حكومت های مركزی داد سخن می داد و اصولا با نهادهای متمركز ميانه ای نداشت. شايد بتوان واگنر را به عنوان فرزند دست راستی زمان خود يهودی ستيز شمرد، اما شايد زياده روی باشد اگر او را سرمشق و فراهم ساز ناسيونال سوسياليسم و جنايات هيتلری بدانيم. به نوشته ی واگنر شناس بنام آمريكايی پروفسور واينر، ريشارد واگنر بی گمان در آثار خود نيز يهودی ستيز است. آثار واگنر در زمان نازی ها بيش از هر آهنگساز ديگر از رسانه ها پخش می شدند اما همان ها اپرای "پارسيوال" او را به علت گرايش های صلحجويانه ی مضمون آن، ممنوع اعلام كردند. پيش به سوی شهرت واگنر در سال ۱۸۵۰ از فرانس ليست آهنگساز و پيانونواز سرآمد اتريشی - مجاری خواست اپرای "لوهنگرين" او را به روی صحنه آورد. ليست با آماده سازی و اجرای اين اپرا در شهر وايمار با حضور سرشناسان هنر و سياست، واگنر را در جهان هنر آن روزگار مطرح ساخت. "لوهنگرين" هنرمند نابغه ی تنهايی است در محيطی نابسامان. او نيازمند احترام نيست بلكه مشتاق عشق است. "لوهنگرين" شناخته ترين اپرای واگنر است. آميزه ايست از جنبه های عادی و زمينی با سويه های والای آسمانی. اين اثر چنان در جامعه ی فرهنگی آلمان جا افتاده كه آلمانی ها گاه امروز هم به جای "ای خدا" به نشان شگفتی، با الهام از اپرای "لوهنگرين" می گويند: «mein lieber Schwan) يعنی "ای قوی عزيز". زندگی خصوصی و آخرين سال ها این آهنگساز برجسته آلمانی ۲۳ ساله بود كه برای نخستين بار با هنرپيشه ای به نام مينا پلانر ازدواج كرد . او اوپرای "تريستان و ايزولده" را به ماتهيلده وزندونك Wesendonk و چند اثر گوناگونش را به همسر بعدی اش كوزيما فن بولو Cosima von Buehlow پيشكش كرد. زندگی خصوصی اش در عشق های كوتاه و بلندمدت و تماس با برگزيدگان زمان می گذشت. برای نمونه چنان در دل پادشاه ايالت باواريا لودويگ جا باز كرده بود كه لودويگ در ۲۰ سال آخر زندگی آهنگساز، هزينه های كلانی از صندوق عمومی صرف او و اجرای آثارش كرد. ۶۳ ساله بود كه با كمك پادشاه لودويگ ملكی در شهر بايرويت خريد. از آن پس "فيستوال بايرويت" كه در اصل اجرای سالانه ی آثار خودش بود را در تالار تئاتر آن ملك برگزار كرد. ريشارد واگنر در روز ۱۳ فوريه ی ۱۸۸۳ ميلادی هنگامی كه مشغول نوشتن مقاله ی "زنانگی در آدمی" بود، در بايرويت درگذشت اما بحث و مجادله درباره ی زندگی و آثار پر شر و شورش هنوز همانند زمان خودش ادامه دارد.